Jak vzdálený dohled (OLS) funguje?
„Okamžitě opusťte střežený prostor!“ ozve se z reproduktoru, který je součásti IP kamery. Pracovník pultu centrální ochrany právě zjistil narušitele ve střeženém prostoru. Ačkoli je objekt mnoho kilometrů od dispečinku, operátor PCO dostal hlášku o narušení střeženého prostoru, na monitoru se mu zobrazil živý náhled z příslušné kamery včetně předepsaného zásahového plánu. Díky službě OnLine Strážný nyní může nezvaného hosta přímo „oslovit“. Pokud by to k odehnání zloděje nestačilo (odstrašení pomocí přímého oslovení bývá obvykle zaručeno), vyšle zásahovou jednotku nebo policii.
Právě tak vypadá zásah provedený pomocí služby OnLine strážný.
Systém je založený na kombinaci moderních dohledových technologií: inteligentních IP kamer, IP reproduktorů a dalších senzorů, jako je EZS. Do služby lze integrovat také další systémy dle požadavků zákazníka, například ovládání příjezdové brány. Pracovník centrály může prostřednictvím kamer provádět vizuální kontrolu, zda vpuštěná osoba vykonává, co má. Možnosti jsou nekonečné a vždy záleží na konkrétním zadání.
Proč právě vzdálený dohled?
Zaměřme se na konkrétní výhody vzdáleného dohledu pomocí služby OLS ve srovnání s klasickým strážným. Strážný obchází areál v ideálním případě sice namátkově, přesto se v danou chvíli nachází pouze na jednom místě areálu. Zejména v případě rozsáhlejších objektů můžou případní zloději jeho limity snadno odhalit. Cena takové pracovní síly je přitom poměrně vysoká, zejména proto, že bývá na místě denně, včetně svátků a víkendů.
Plně automatizované technologie OLS jsou připojené na profesionální dispečink pultu centrální ochrany, čímž se výrazně optimalizují náklady. Zodpovědnost za monitoring areálu pak přechází na moderní kamerové technologie (popř. jiné senzory), které jsou vybavené analytikou pro detekci incidentu, překročení perimetru aj. OLS pak dispečink upozorní, že se v areálu děje něco nezvyklého. Na rozdíl od fyzického strážného nespí, nepotřebuje dovolenou a nemarodí.
Zásahový plán podle vašich potřeb
V případě incidentu postupuje operátor PCO podle přesně daného zásahového plánu, který je předem domluvený na základě potřeb zákazníka. V něm se detailně specifikuje koho, kdy a jakým způsobem má dispečink v případě poplachového stavu kontaktovat. Zda na místo zavolá zásahovou jednotku nebo policii a další podstatné detaily jednotlivých scénářů.
Ušetříte náklady i lidskou sílu
Jedná se zkrátka o komplexní, škálovatelné a především nákladově efektivní řešení. Trend nahrazování lidí kamerami má v těchto případech jednoznačně pozitivní efekt. Není přitom cílem nahradit lidi úplně, spíše využít jejich schopnosti lépe než jen k obcházení plotu, to zvládne OnLine Strážný efektivněji.